Marketing i reklama

Co jest głównym celem pozycjonowania?

Pozycjonowanie SEO, z angielskiego Search Engine Optimization czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to wszystkie działania, których zadaniem jest utworzenie takiej strony internetowej, której informacji będą jak najbardziej odpowiadały wynikom poszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu nasza witryna ma szansę odszukać się na jednej z kilku pierwszych stron rezultatów poszukiwania, ponieważ według statystyk internauci rzadko przeglądają czwartą i kolejne strony rezultatów. Pozycjonowanie można zastosować w stosunku do stron firmowych, blogów, sklepów i przeróżnych portali, czyli w praktyce omal do każdej strony internetowej, którą prowadzimy.

Jeżeli pragniemy, ażeby nasze działania zostały skuteczne, powinnaś zadbać o to, aby poznać zasady pozycjonowania narzucane przez Wyszukiwarkę – w przeciwnym razie możemy narazić się na to, że linkowanie mojej strony nie przebiegnie w sposób nas zadowalający, bo linki utkną na poziomie kilkunastej strony szukania i ani jedna osoba do nich nie dotrze. Kluczową sprawą jest stosowanie adekwatnie dobranych słów głównych, które bardzo dobrze określają tematykę mojej strony, a dodatkowo występują w formie gramatycznej przeważającej pomiędzy użytkowników sieci internet, wyszukujących linki o tej tematyce. Słowa te posiadają wykorzystanie w tak zwanych tekstach presell i zapleczowych.
Linkowanie jest obok pozycjonowania SEO najlepiej efektywnym narzędziem dla zdobycia popularności strony. Część właścicieli witryn opiera się na programach umożliwiających przepływ adresów, które ocierają się nawet o funkcjonowania spamujące, bowiem linki są wrzucane na przeróżne fora i blogi. W tym momencie jednak wyszukiwarki posiadają coraz więcej zabezpieczeń, które pomagają wychwytywać strony korzystające z takich narzędzi, więc zdecydowanie skuteczniejsze jest linkowanie naturalne. Najkrócej mówiąc, opiera się ono w wielkiej mierze na jakości informacji na naszej stronie. Wtedy możemy liczyć na to, że posiadacz innej strony, uznając te informacji za ciekawe, zacytuje je u siebie, wklejając link do źródła i tym sposobem uzyskamy więcej odsłon, a ma możliwość i stałych czytelników, którzy poprzez zwiększenie ruchu na stronie, także posiadają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Więcej informacji na stronie: strony zapleczowe na blogach.

Share