Marketing i reklama

W jaki sposób działa infolinia telefoniczna?

Funkcjonowania marketingowe przeprowadzane w ramach rozmów telefonicznych , a ponadto telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.

Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im informacji. Infolinia z punktu widzenia przedsiębiorstwa może być idealnym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci sprzedaży, właściwie sprawdza się również w aktualnej obsłudze nabywców, którzy mogą tu odszukać fachową pomoc i skorzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia może być zakładana z różnorakich powodów, może również służyć różnym celom. W bardzo wielu sytuacjach pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby mają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im treści na zagadnienie produktu albo usługi oraz dodatkowo sposobu ich zakupu. Infolinia sprzyja także w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych nabywców. A to bardzo na prawdę ważna sprawa. Infolinia pozwala nabywcom firmy na składanie zamówień , a dodatkowo zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo ma możliwość z ogromnym skutkiem rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane potencjalnych nabywców, bądź również rozszerzając swą edukację na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje doświadczenie, właściwie prowadzona infolinia właściwie sprawdza się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych kampanii marketingowych.

Share