Sporo dostępnych badań pokazuje, że klienci są w stanie kupić droższą usługę albo produkt jeżeli już idzie za nią wspaniała jakość obsługi klienta. Nie ma sposobności utrzymać klientów wyłącznie i jedynie przy pomocy dobrej oferty w bardzo atrakcyjnej cenie. Prędzej, czy w późniejszym czasie klienci będą wymagać i oczekiwać czegoś więcej.
Każdy klient, który płaci, woli być traktowany w wspaniały sposób. Standardy obsługi klienta w hotelu nakazują, ażeby pracownicy obsługi traktowali klientów jak gości i starali się spełniać ich prośby i potrzeby. Większość klientów nie ma zbyt wygórowanych oczekiwań, chcą być zwyczajnie traktowani z szacunkiem. Pracownicy hotelowych recepcji najczęściej odbywają odpowiednie szkolenia zakresu obsługi i komunikacji, ażeby jak najlepiej radzić sobie z klientami, którzy się do nich zgłaszają. Tożsamo, standard obsługi klienta w banku wymaga, by pracownicy wykazywali się odpowiednimi umiejętnościami. W pewnych sytuacjach klienci przychodzą z myślami, których nie da się rozstrzygnąć w tym samym momencie. Potrzeba uspokoić klienta, że temat zostanie podjęty i wytłumaczyć mu, że jego prawa będą respektowane. Dzięki zachowaniu odpowiednich norm obsługi można zyskać nowych klientów i cieszyć się bardzo dużym zaufaniem już tych obecnych. Firmy inwestują w szkolenia pracowników, którzy zajmują się obsługą klientów, ponieważ zależy im na dobrych relacjach z klientami. Dzięki temu podnoszą swoją konkurencyjność i mogą ekspansywnie się rozwijać. Bez klientów rozwój firmy jest niemożliwy, dlatego jakość ich obsługi powinna stanowić priorytet.
Źródło: standardy obsługi klienta w sklepie internetowym.