Komputery i internet

Jak zabezpieczyć dane firmowe?

Bezpieczeństwo danych firmowych wymaga przestrzegania kilku głównych zasad, które dotyczą w głównej mierze regularnego wykonywania kopii zapasowych danych poufnych, jak także danych pochodzących z plików tekstowych, plików graficznych, arkuszy kalkulacyjnych czy skryptów księgowych i rozliczeniowych. Należy pamiętać, że przechowywanie kopii zapasowych wykonywane jest przez firmy działające na rynku usług bezpieczeństwa informatycznego.
Jak nie utracić danych firmowych?
Podstawowa zasada bezpieczeństwa mówi o tym, aby regularnie wykonywać kopie zapasowe danych, które nie mogą być utracone, ponieważ grozi to przykrymi konsekwencjami dla funkcjonowania firmy.

Jednakże samo wykonywanie kopii to za niewiele, by uchronić się przed utratą niebagatelnych dla funkcjonowania firmy danych a także informacji. Niezbędne jest jeszcze przechowywanie dysków twardych z danymi firmowymi, które powinno być wykonywane przez profesjonalistów, a więc firmy, które zapewniają w głównej mierze bezpieczny transport nośników informacji, jak też ich bezpieczne przechowywanie w sprawdzonych oraz w prawidłowy sposób zabezpieczonych lokalizacjach. Wymagane jest to, ażeby kopie zapasowe przechowywane były w co najmniej dwóch różnorakich lokalizacjach, co w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo danych firmowych. Co za tym idzie, przechowywanie kopii zapasowych warto zlecić firmie, która gwarantuje monitorowaną a także całodobowo chronioną lokalizację. Ponadto, firmy oferujące takie usługi zajmują się także w archiwizacją danych elektronicznych oraz owych w wersji tradycyjnej.

Zobacz także: przechowywanie dysków twardych.

Share