Marketing i reklama

Projektowanie etykiet i opakowań

Zwykło się mówić, że nie ocenia się ludzi po wyglądzie i nie ocenia się książki po okładce. Tak jednakże się wyłącznie mówi bo w praktyce wygląda to zupełnie inaczej.

Ludzi ocenia się po wyglądzie, a po książki bardzo często sięga się jedynie na bazie tego, jak wyglądają ich okładki i dbając o to, co jest na nich zasygnalizowane. Podobne znaczenie ma opakowanie produktu, bo i ono w znaczącej liczbie przypadków jest decydującym składnikiem, o ile chodzi o dokonywanie decyzji zakupowych. Nie posiada znaczenia, czy kupuje się produkty spożywcze, kosmetyki czy innego rodzaju artykuły. W każdym przypadku opakowanie posiada spore znaczenie.
Jeśli na opakowania i etykiety produktów spożywczych zwracają uwagę kupujący, to skupiają się na nich i poszczególni producenci. Doskonale zdają oni sobie sprawę z tego, że w tym momencie mają one bardzo bardzo duże znaczenie i w wielu przypadkach przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania takimi atrakcyjnie opakowanymi produktami. Dlatego zwraca się duża uwagę na tworzenie etykiet. Na takiej nie wyłącznie umieszcza się informacje, które wymagane są przez przepisy. Koncentruje się też na tym, ażeby etykiet te były atrakcyjne wizualnie. Taka etykieta produktu musi być opracowana perfekcyjnie. Kolory, jakie się na niej zastosuje muszą ze sobą współgrać, aby ogólny odbiór takiej etykiety był jak najlepszy. Poza tym etykieta taka musi jasno i wyraźnie informować o tym, jaki produkt się nią okazuje. Stworzenie takiej dobrej etykiety nie zawsze jest zwyczajne dlatego zadania takie powierza się profesjonalistom od reklamy. To najczęściej osoby tak kreatywne, że są one w stanie projektować etykiety i opakowania na miarę wymagań swoich klientów. Tym bardziej, jeśli posiadają oni świadomość tego, że opakowanie takie posiada duży wpływ na sukces produktu na rynku. Dlatego w ichniejszym projektowanie wkłada się kilka sugestie i serca. Wyłącznie wtedy ma się szansę osiągnąć zamierzony efekt.
Zobacz również: whiteart.pl/projektowanie-serii-opakowan.

Share