Marketing i reklama

Pozycjonowanie stron – jak zrobić to poświęcając własny czas

Jedną z metod na lepsze pozycjonowanie stron, czyli zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, jest dodawanie tych stron do tematycznych katalogów. Katalogi to serwisy, które są zbiorem krótkich ‘wizytówek’ różnych witryn, i na których za darmo albo za niewielką odpłatą można umieścić także swoją. Istnieją też urządzenia do automatycznego katalogowania – wystarczy wpisać w program szablon opisu swojej strony, a ten wrzuci go na możliwie największą liczbę katalogów.

Innym sposobem jest jeszcze wymienianie się linkami. Na czym polega ta forma? Osoby posiadające strony internetowe na jeden temat, traktują się nawzajem zazwyczaj jako konkurencję – co najmniej tak mogłoby się wydawać osobom patrzącym na taką sytuację z boku. Tymczasem okazuje się, że znaczna część z nich projektuje razem coś na kształt eksperckiej społeczności, która, może z lekkim dystansem, ale jednak – współpracuje w pewnych kwestiach. Może to objawiać się przykładowo przez wzajemne udostępnianie nowych treści czy promowanie strony w sieci, polecanie się nawzajem czytelnikom, co przynosi korzyści dla obu stron. Takie działania nie tylko i wyłącznie bardzo dobrze wpływają na linkowanie strony, niemniej jednak też podkreślają rozeznanie twórców w danej kategorii i kształtują ich wizerunek jako osób przyjaznych, ze zdrowym podejściem. Wskazuje to także, że o ile sami czegoś nie wiedzą, bądź nie zajmują się jakimś wyjątkiem w swojej gałęzi wiedzy, są w stanie odesłać czytelników do strony kogoś innego kto robi to całkiem dobrze, zamiast ukrywać takie fakty. W takich przypadkach można mówić niejako o wymianie linkami – jedna osoba poleca drugą, ta z kolei w innej sytuacji poleca pierwszą, na czym zyskują oboje.
Oprócz katalogowania i podmiany linków najkorzystniejszym działaniem dla osób pragnących poprawić wyniki swojej strony zgodnie z zasadami SEO, jest zwyczajnie regularne dostarczanie wartościowych treści. Obecnie roboty wyszukiwarki Google idealnie potrafią rozpoznać, czy na jakiejś stronie znajdują się merytoryczna, unikalna tekst, czy jest to po prostu streszczenie tego, co na innych stronach.
Więcej: seo sklep dla pozycjonerów pozskujący pakiety linków.

FacebookTwitterGoogle+Share