Marketing i reklama

Reklama prasowa

Reklama prasowa obecna jest zarówno w codziennych gazetach, jak i w specjalistycznych czasopismach. Aby była ona skuteczna, niezbędna jest wiedza na zagadnienie tzw. środowiska prasowego. Znajomość rynku i jego odbiorców to podstawa, dzięki której można poprawnie wybrać rodzaj prasy dla danej reklamy i dotrzeć z nią do grupy najbardziej zainteresowanych osób.

Na rynku prasowym podstawowe znaczenie posiada częstotliwość ukazywania się dokładnie określonej pozycji. Dzienniki, czyli dzienniki codzienne oraz dodatkowo periodyki (tygodniki, miesięczniki czy kwartalniki) wyróżniają się między sobą zarówno formą wydania, jak i grupą czytelników.
Reklama prasowa chętnie korzysta z popularnych gazet, zarówno tych ogólnokrajowych, jak i regionalnych. Ich pozytywną właściwością jest szeroki zasięg oraz dodatkowo szerokie grono czytelników. Minusem reklamy zamieszczanej w takiej gazecie jest jednak dość niska jakość druku, krótkie życie egzemplarza , a ponadto stosunkowo duża cyfra reklam ukazujących się w jednym numerze.
Inną specyfikę mają już miesięczniki, które docierają do ściślej określonych grup społeczeństwa. Ichniejszym podstawową pozytywną cechą jako miejsca na reklamę jest wysoka skuteczność komunikacji, znakomita jakość druku , a dodatkowo długie życie egzemplarza. Innym plusem wykorzystywania promocji zamieszczanej w czasopiśmie jest sposobność dotarcia z przekazem do wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Koszty przygotowania materiału do publikacji oraz dodatkowo samo umieszczenie promocji są tu już znacznie wyższe niż w przypadku popularnych dzienników.

Share